onsdag 23 juni 2010

Stolt!




Utan att underdriva så kan man ju säga att jag är grymt oteknisk... Som när jag körde igång tvättmaskinen på jobbet 3 gånger i rad när jag egentligen skulle öppna luckan (men tvätten blev iallafall REN...), och att jag får be någon annan i familjen att byta kanal på tv.n om jag vill se på någon annan kanal, eftersom rutan blir svart när jag har glömt vilken av fjärrkontrollerna man ska använda... (Ser ju så sällan på tv att det känns onödigt att lära sig hålla isär de olika fjärrkontrollerna, varför finns det 3-4 olika fjärrkontroller?) Så när jag fått mail och telefonsamtal om att vem som helst inte kan skriva kommentarer i min blogg och att jag borde ändra de inställningarna så har jag bara suckat uppgivet... Men i natt på jobbet så hittade jag vart man ändrar den inställningen! Suveränt duktigt gjort för att vara mig om jag får säga det själv ;-)...

En annan sak jag är stolt över är mina snälla hundar. Vi har ju 6 egna hundar boende hemma, men just nu har vi utöver det även Amaya och hennes 5 valpar och de dräktiga tollarflickorna Sasja och Häxa boende här. I helgen bodde dessutom en löpande Trassel här för att hennes matte Maggan och storebror Trubbel tävlade på lydnads SM. (Är dessutom otroligt stolt och glad att Maggan och Trubbel kom på 17.e plats på SM!!! Grattis - ni är TOPPENDUKTIGA!) Trots att huset alltså är fullt med hundar så är de alla lugna och helt avslappnade med varandra, så skönt att det fungerar bra.

Allt är lugnt i de tjocka tollarmagarna än, och Amayas valpar bara äter och sover (valpningen gick snabbt och lätt), frid och fröjd precis som det ska vara! Själv försöker jag hinna med att måla huset mellan hundpromenaderna, inbillar mig att det kan bli problem att göra det om några veckor när vi har huliganer i hela huset...
Ha en trevlig midsommar allihop, själv ska jag fira midsommaren med att föda tollarbarn tror jag! /Anki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar